W tym poście omawiamy, co oznacza ochrona danych i co należy zrobić, aby chronić dane osobowe pracowników. Omówimy również, dlaczego rekrutacja pracowników jest tak ważna dla Twojej firmy i jak możesz usprawnić ten proces.
Co to jest RODO?
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) to rozporządzenie w prawie Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych i prywatności wszystkich osób w Unii Europejskiej. RODO zostało zaprojektowane, aby zapewnić wszystkim obywatelom bezpieczną prywatność danych i płynniejsze korzystanie z usług w całej Europie. I jak dotąd się to udaje!
Ochrona danych osobowych w procesie rekrutacji RODO
RODO to nowe rozporządzenie, które zostało zaprojektowane w celu ochrony danych osobowych obywateli Unii Europejskiej. Weszło w życie 25 maja 2018 r. i ma na celu zapewnienie osobom większej kontroli nad sposobem wykorzystywania ich danych osobowych.
W tej części omówimy, jak RODO wpływa na proces rekrutacji pracowników w miejscu pracy. RODO wymaga, aby pracodawcy uzyskali wyraźną zgodę od kandydatów, zanim będą mogli wykorzystać swoje dane do celów rekrutacyjnych. Pracodawcy muszą jasno określać, co robią z danymi wnioskodawcy i wyjaśniać, dlaczego to robią. Muszą również upewnić się, że wnioskodawcy wiedzą, jakie są ich prawa, jeśli chodzi o ich własne dane osobowe, zanim zwrócą się do nich o zgodę.
Zatem, jak wprowadzić RODO w firmie? Jeśli jesteś pracodawcą, RODO zawiera surowe zasady dotyczące postępowania z danymi osobowymi kandydata. Od momentu zgłoszenia się do pracy w Twojej firmie mają określone prawa i muszą być o nich poinformowani. Musisz upewnić się, że wszystkie ich dane osobowe są traktowane z wyczuciem i zgodnie z prawem. Na przykład, jeśli nie zostaną zatrudnieni lub wycofają swoją aplikację, Warto przeprowadzić audyt zgodności z RODO, żeby w razie kontroli wszystkie procedury były zachowane.